Thursday, July 17, 2008

ख़राब कस्टमर सर्विस/ poor customer service

There was a time when I was a proud customer of Bharti Airtel and HDFC Bank. Over the last year, the service standards have fallen and how! Maybe in case of these companies, as they are becoming big and successful, the customer service has started taking a back seat. I am already thinking of switching to another telecom provider and bank. Six years back, I had switched from ICICI Bank to HDFC Bank for the same reasons.
--

एक समय था जब मुझे गर्व होता था कि मैं एयरटेल और HDFC बैंक का ग्राहक हूँ। लेकिन, पिछले एक साल से उनकी कस्टमर सर्विस दिन ब दिन ख़राब होती जा रही है। शायद अब ये इतने बड़े और कामयाब हो गए हैं कि अच्छी कस्टमर सर्विस की आवश्यकता उन्हें महसूस नहीं होती। मैं सोचता हूँ कि अपना बैंक और फ़ोन-सर्विस बदल दूँ। ६ साल पहले मैंने ICICI बैंक के खाते इन्ही कारणवश बंद कर दिए थे!

No comments: